koszyk

Regulamin Sklepu Internetowego – www.lulen.pl

  1. Co znajdziesz w tym regulaminie? Dlaczego wygląda on nieco inaczej, niż większość regulaminów?

W tym dokumencie znajdziesz informacje na temat warunków korzystania z serwisu internetowego ze sklepem internetowym dostępnego pod adresem lulen.pl oraz dokonywania w nim zakupów. Wygląda on jednak nieco inaczej, niż klasyczny regulamin, ponieważ został sformułowany w duchu „plain language”. Oznacza to używanie prostego i zrozumiałego słownictwa, pozwalającego na uzyskanie niezbędnych informacji także osobom, które nie znają specjalistycznej terminologii prawniczej. Ponadto, zamiast na paragrafy i ustępy, podzieliliśmy nasz regulamin na wygodne „pytania i odpowiedzi”, które pozwolą Ci łatwiej odnaleźć interesujące Cię kwestie. Uznaliśmy, że taka forma znacznie lepiej współgra z duchem naszej marki i w ten nieoczywisty sposób, wyrazimy szacunek do Ciebie, jako naszego klienta. Pamiętaj jednak, że mimo swojego „nieprawniczego” brzmienia i wyglądu, regulamin określa treść umowy, którą zawierasz dokonując zakupu w sklepie Lulen.

  1. Jaka firma prowadzi ten sklep internetowy?

Sklep Lulen, jest prowadzony przez Lulen spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Siedziba spółki znajduje się w Bydgoszczy (kod pocztowy 85-605). przy ul. Kasztanowej 32.

Spółka została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000834219, a jej akta rejestrowe dostępne są w Sądzie Rejonowym w Bydgoszczy, XIII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego. Spółka posiada numer REGON 385801888 oraz NIP 9671434339. Kapitał zakładowy spółki to 5.000 zł

To właśnie ta spółka jest drugą stroną umów (po stronie sprzedającego), które zawierasz korzystając ze Sklepu.

  1. W jaki sposób możesz się skontaktować z nami? Jak my będziemy kontaktować się z Tobą?

Do Twojej dyspozycji oddajemy następujące sposoby kontaktu:

  • adres e-mail: kontakt@lulen.pl
  • adres korespondencyjny: Lulen sp. z o.o., ul. Kasztanowa 32, 85-605 Bydgoszcz

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową oraz przez formularze na stronie internetowej.

  1. Kto może dokonać zakupu w naszym Sklepie? Kim jest konsument?

Zawierać z nami umowy mogą osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty, które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki, fundacje, stowarzyszenia). Jeśli chcesz dokonać zakupu i jesteś niepełnoletni/a, ale masz więcej niż 13 lat lub też jesteś częściowo ubezwłasnowolniony/a, zgodę na zakup musi wyrazić Twój opiekun prawny. Jeśli masz mniej lat lub jesteś całkowicie ubezwłasnowolniony – nie możesz samodzielnie dokonać zakupu.

Jeśli nabywasz produkt jako osoba fizyczna i robisz to bez związku z działalnością gospodarczą, przysługuje Ci status tzw. konsumenta – ta nazwa będzie występować w dalszej części regulaminu, dla opisu pewnych dodatkowych uprawnień i ułatwień, które w związku z tym Ci przysługują. W szczególności chodzić tu będzie o prawo do rezygnacji z zakupów w ciągu 14 dni (tzw. odstąpienie od umowy).

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (mówiąc popularnie: „na firmę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania – takim „zawodowcem” nie jest np. osoba prowadząca kupująca u nas lniane ręczniki dla potrzeb prowadzonego przez siebie pensjonatu – mimo bowiem, że cyklicznie dokonuje tego rodzaju zakupu, to nie należy to do przedmiotu jej działalności i niemal tak samo jak od „zwykłego” konsumenta, nie oczekuje się od niej specjalistycznej wiedzy w tym zakresie), to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

  1. Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać z Sklepu i dokonywać u nas zakupów?

Żeby korzystać ze sklepu musisz posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.

  1. Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć przy korzystaniu z serwisu i dokonywania zakupów w naszym Sklepie? Jakie zabezpieczenia zastosowaliśmy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?

Korzystanie ze Sklepu wiąże się z różnymi zagrożeniami, które są niestety codziennością dla użytkowników Internetu. Chodzi tu np. o próby podszycia się pod nas przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych lub pieniędzy (np. poprzez stworzenie strony bardzo podobnej do naszej, z fałszywymi danymi) lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a nami.

Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, zastosowaliśmy różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a nami (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Ci zweryfikować, czy strona na której jesteś, na pewno należy do Sklepu. Ponadto regularnie dbamy o bezpieczeństwo Sklepu, dokonując bieżącej aktualizacji oprogramowania zainstalowanego na naszym serwerze tak, aby na bieżąco usuwać wszelkiego rodzaju luki bezpieczeństwa i starać się być o krok przed cyberprzestępcami.

Ty też możesz poczynić kroki, które zwiększą Twoje bezpieczeństwo. Zawsze weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w Sklepie  – sprawdzaj, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj tylko z urządzeń komputerowych zabezpieczonych programem antywirusowym i firewallem (także w przypadku smartfona) oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci WIFI. Nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta w Sklepie innym osobom.

  1. Czego nie możesz robić korzystając z serwisu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?

Korzystając ze Sklepu, nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych (np. naruszających prawa autorskie), podejmować działań destabilizujących działanie Sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możesz zostać pozbawiony/a prawa do korzystania z serwisu.

  1. Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?

Konto to bezpłatna i opcjonalna usługa, która ułatwi Ci dokonywanie zakupów w Sklepie. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

  1. Czym jest usługa newslettera?

Newsletter jest bezpłatną i opcjonalną usługą polegającą na regularnym otrzymywaniu od nas wiadomości e-mail na podany przez Ciebie adres, które zawierać mogą zarówno merytoryczne informacje powiązane z działalnością Sklepu, jak również oferty handlowe. Wysyłanie newslettera wymaga wyrażenia przez Ciebie odrębnej zgody na wysyłkę informacji handlowych, za pośrednictwem specjalnego formularza w serwisie. Możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając nam swoją rezygnację za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w pkt. 3 lub klikając specjalny link umieszczony w wiadomościach wysyłanych w ramach tego newslettera.

  1. Jak dokonać zakupu w Sklepie?

Zakupu możesz dokonać umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (przycisk „dodaj do koszyka” przy produkcie lub na karcie produktu), po wcześniejszym dokonaniu konfiguracji ich parametrów (rozmiar, kolor), jeśli w danym przypadku jest wymagana. Po zakończeniu wybierania produktów, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (ikona torby zakupowej w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów i wyborze metody dostawy, należy kliknąć „przejdź do płatności” i podać dane niezbędne do realizacji zamówienia,  wybrać metodę płatności (a także zmienić wybraną metodę dostawy) oraz zatwierdzić zakup, po czym następuje przekierowanie na stronę operatora płatności. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymujesz jego potwierdzenie. Jeżeli okaże się, że zamówiony produkt nie jest dostępny, niezwłocznie Państwa o tym powiadomimy i w terminie 7 dni roboczych zwrócimy pieniądze.

  1. Jak i kiedy płacisz za towar? Czy można skorzystać z płatności za pobraniem?

Za zakupiony u nas towar musisz zapłacić w terminie 7 dni od dnia jego dokonania, pod rygorem możliwości jego anulowania przez nas w całości lub części. “Płatności możesz dokonać za pomocą usługi iMoje dostarczanej przez ING Bank Śląski Spółka Akcyjna (siedziba ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice), oferujących m.in. płatność szybkim przelewem, kartą oraz BLIK.
Niestety nie oferujemy płatności za pobraniem.
Możesz także skorzystać z płatności za pomocą usługi iMoje Płacę Później dostarczanej przez ING Bank Śląski Spółka Akcyjna (siedziba ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice) która polega na odroczeniu płatności na zasadach określonych w regulaminie tej usługi.

  1. Jak i kiedy dostarczymy Ci towar? Do jakich krajów dostarczamy towar?

Zamówiony towar zostanie dostarczony w terminie do maksymalnie 14 dni od chwili zapłaty, za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj. przesyłki kurierskiej InPost, DPD lub DHL lub paczkomatu InPost. Dostawa ograniczona jest do terytorium Polski. Koszty dostawy wynoszą: kurier Inpost= 17 zł, kurier DPD= 17 zł, kurier DHL= 18 zł, paczkomat InPost= 14 zł.  Przy zamówieniu za minimum 450 zł koszt dostawy jest 0 zł.

  1. Jaka jest nasza odpowiedzialność za towar?

Mamy prawny obowiązek dostarczyć Ci towar pozbawiony wad. Jeśli dostarczymy Ci towar wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub wreszcie odstąpić od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy). Nasza odpowiedzialność z tytułu rękojmi trwa dwa lata. Odpowiadamy tylko za takie wady, których przyczyna tkwiła w produkcie już w momencie jego zakupu.

  1. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania Sklepu lub dostarczony Ci towar ma wady, możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 3. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, towar lub usługę, do której masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę i przyśpieszyć rozpoznanie reklamacji, warto abyś wskazał/a  numer zamówienia – zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar. Pamiętaj, aby przed odesłaniem ew. wadliwego produktu, wcześniej skontaktować się z nami – będzie można wtedy określić, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie towaru. Nie jest to obowiązkowe, ale ułatwi nam to pracę.

Rozpoznamy Twoją reklamację i poinformujemy Cię o podjętej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będzie to możliwe w tym terminie, otrzymasz informację o tym, jakie są tego powody oraz informację o nowym terminie rozpoznania reklamacji, nie dłuższym niż kolejne 14 dni.

  1. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów i dokonać zwrotu towaru? Kiedy nie możesz tego zrobić? Jakie są skutki takiej rezygnacji?

Jako konsument (wyjaśnienie tego słowa znajdziesz w pkt 4), w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru (albo pozostawienia go u innej, wskazanej przez Ciebie osoby przez kuriera), masz prawo do odstąpienia od umowy, czyli rezygnacji z dokonanych zakupów bez podawania przyczyn. Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni (taką samą drogą, jak je wpłaciłeś/aś), a Ty w takim samym terminie musisz zwrócić otrzymany towar. Możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania. Adres do dokonania zwrotu towaru znajdziesz w pkt. 3.

Odstąpienia możesz dokonać informując o tym Sklep pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 3. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, jednak nie musisz z niego korzystać. Warto abyś zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścił/a numer zamówienia.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu towaru dokonujesz na własny koszt. Jeśli będziesz używać produktu w sposób przekraczający to, co jest konieczne dla stwierdzenia cech i właściwości rzeczy, to jesteś odpowiedzialny/a za potencjalną utratę wartości handlowej. Taką utratę wartości może powodować np. pozostawienie śladów używania czy usunięcie oryginalnych oznaczeń i metek. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że prawo do rezygnacji z zakupów ma zapewnić Ci możliwość dotknięcia i przymierzenia produktu, jaką masz w sklepach stacjonarnych, w związku z czym nie powinno być nadużywane do innych celów.

Prawo do rezygnacji z zakupów wyłączone jest w przypadku produktów tworzonych na specjalne zamówienie – według indywidualnej specyfikacji.

  1. Jak możemy dokonać zmiany regulaminu?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany regulaminu. Nastąpi to poprzez ogłoszenie na stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto, za pośrednictwem e-maila. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz w Sklepie konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał/a je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

  1. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a sklepem jakiś spór?

Jeśli nie dojdziemy do porozumienia w drodze negocjacji, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

  1. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jesteśmy dla Ciebie! Jeśli po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, bez wahania skontaktuj się z nami za pomocą danych wskazanych w pkt. 3.